27 Şubat 2012 Pazartesi

ıspanaklı pasta


MALZEMELER:
3 yumurta
1çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı şeker
7 8 yaprak ıspanak yaprağı
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
kek kıvamına gelecek kadar un

İÇ KREMASI İÇİN:yarım bardak un 1 bardak şeker 1 paket vanilya 3 bardak süt(kıvamına göre süt oranı değişebilir)

ÜZERİ İÇİN:1 su bardağı süt 1 paket krem şanti

YAPILIŞI:yumurta sıvıyağ ve şekeri bir kaba aldım ve ıspanak yapraklarınıda ufak ufak parçalıyarak içine attım bu karışımı blendırdan geçirdim ıspanak yaprakları yok olana kadar (kimisi haşlıyor ama ben öle yapmıyorum bu yöntem hem basit hemde lezzeti arttırıyor)daha sonrada vailya kabartma tozu ve unu ekledim önceden 180 derecede ısıtılmış fırında keki pişirdim.
diğer tarafta iç krema malzemelrini pişirdim pişen ve soğuyan kekimim kenarlarını keserek keki düzelttim(kestiğimiz parçaları atmıyoruz yada yemiyoruz:)))  )ve 2 ye ayırdım kremayı içine döküyoruz keki kapatıyoruz ve en son krem şantiyi üzerine sürüyoruz ayırdığımız kek parçlarınıda üzerine ufalıyoruz afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder