16 Şubat 2012 Perşembe

çikolata soslu ıslak kek

MALZEMELER:
1 su bardağı süt
3 yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
4 5 kaşık kakao
3 4 bardak un

YAPILIŞI:
sütü şekeri sıvıyağı ve kakaoyu iyice çırpıyoruz ve bu karışımdan 1 su bardağı ayırıyoruz kalan karışıma yumrtaları kırıp çırpmaya devam ediyoruz kabartma tozunu vanilyayı ve unuda ekleyerek kekimizi kıvam alana kadar çırpıyoruz 200 derece önceden ısıtılmış fırında 15  20 dakika pişiriyoruz(bıçakla içine bakıyoruz tabiki pişmeyedebilir fırına göre 15  20  dakikada birde ben tepsiye dökünce üzerine dövülmüş fındık döküp öyle verdim fırına)pişen kekimizi dilimliyoruz ve ılınınca üstüne ayırdığımız karışımı eşit şekilde paylaştırıyoruz
ben ilave olarak ekstradan üzerine çikolata sosuda yaptım bunun içinde gerekli olan malzemeler :
5 kaşık şeker
1 dolu kaşık nişasta
1 dolu kaşık kakao
2 bardakta süt
bunların hepsini devamlı karıştırmak şartıyla kaynayana kadar pişirdim ve pişen sosa 2 kaşık nutella koydum ve erittim hazırladığım sosuda keklerimin üzerine gezdirdim hindistan ceviziylede süsledim .......afiyet olsunnn:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder