14 Mart 2012 Çarşamba

AYVA TATLISI


MALZEMELER:
4 adet iri ayva
300-350 gr toz şeker
1-2 adey çubuk tarçın
1 bardak süt (krem şanti için)ben şanti kullandım kaymak bizim evde pek sevilmiyor ben seviyorumda eşim ve kızım sevmiyor :(((
1 paket krem şanti(şanti yerine kaymakta olabilir tabiki)
üzeri için çekilmiş fındık


YAPILIŞI:ayvaların kabukalrını soyup 2 ye ayırıyoruz içlerini boşaltıyoruz çekirdeklerini atmıyoruzki tatlımızı şekeriyle kaynatırken çekirdeklerde tencerede olursa güzel bi renk verecektir.içlerini boşalttığımız ayvaları tencereye alıyoruz ve şekeri üzerine döküyoruz 1 çay bardağı suda ilave ediyoruz çubuk tarçını ve çekirdekleri de koyup kısık ateşte ayvalar dağılmayacak yumuşaklığa gelince pişmiş demektir
isteğe göre bir sürede fırınlanabilir ama ben fırınlamadım soğuyan ayvaları ister şantiyle ister kaymakla süsleyip servis edebilirsiniz......AFİYET OLSUN........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder