17 Mart 2013 Pazar

SODALI POĞAÇA



Malzemeler
  • 1 küp yaş maya(ben instant kullandım)
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ (ben zeytinyagi kullandim)
  • 1 şişe soda (oda sıcaklığında)
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • Alabildiği kadar un

İç malzemesi:
peynir maydanoz dereotu ve bir dalda taze soğan kullandım


  1. Derin bir yoğurma kabının içine ılık sütü ve şekeri koyup mayayı eritin.
  2. Üzerine sıvıyağ, soda, tuz ve un koyup yoğurun, gerektikçe un eklemeye devam ederek elinize yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin.
  3. Hamurun üzerini bir bez ile  örtün, ve mayalanmasını bekleyin  Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp açın, ortasına dilediğiniz iç malzemeyi koyup yuvarlak şekilde kapatın.
  4. Poğaçaları yağlı kağıt serili fırın tePoğaçaları yağlı kağıt serili fırın tepsilerine dizin. Tepside de biraz mayalandırın daha sonra yumurta sarısı sürerek 175 derece ısıtılmış fırında pişrin afiyet olsun .....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder