19 Eylül 2012 Çarşamba

kışlık menemen soslarımmm:)))

malzemeleri malum domates ve biber yapımı kolay bir sostur menemenlik  sos her sene hiç şaşmaz bütün kadınlar yapar bu sosu daha doğrusu bizim türk kadınları yazın nimetlerinden kışında faydalanmak için bol bol yaparlar yani yaparız :)))e bende yapıyorum tabi bu sene dahada fazla merak saldım kışlık yapımı olayına dipfirizede koydum birşeyler mesela bu sene ilk defa kabak koydum küp küp doğrayıp 1 dakika kaynar suya atıp çıkarıp hemen soğuk suya koymak  usulüyle şokladım ve kurulayarak poşetlere koydum bakalım nasıl olacak dolmalık biber banko olmazsa olmaz taze fasulye ve barbunyada öle heee birde çarliston biberde koydum oda bu sene ilk defa biraz doğarıp birazda sadece yıkayıp kurulayıp çekirdeklerini çıkartıp büütün olarak koydum benim kışlık yapımı anılarım böylee arkadaşlar evet menemen sosun tarifide altta byby :)))



biberleri ince ince doğradım 1 çay badağı sıvıyağla kavurdum daha sonrada domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğradım biberlerin üzerine koydum yarım saaat kaynattım tuzununda atıp kaynar bir şekilde kavanozlara koydum ve yine sıcakken kapaklarını sıkıca kapattım bu kadarrrrr ..........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder