19 Eylül 2012 Çarşamba

BEŞAMEL SOSLU KABAK

öncelikle kabakları küp küp doğrayıp kızartıyoruz  ben 2 tane de patates doğrayıp kızarttım daha sonra başka bi tavada soğan biber ve çokta az kıymam vardı onuda kattım hepsini kavurdum daha sonra  tepsiye kızarttığım kabakları patatesleri koydum hazırladığım harcıda üzerine döktüm en son işlem ise beşamel sosunu üzerine döküp rendelenmiş kaşar peynirinide üzerine serip fırına veriyoruz ben çimdi size alternatif bir beşamel sos tatrifide yazayım :))))çok lezzzetli bir tarif ve basit  afiyet olsun:)))))
Öncelikle tencereye tereyağ koyuyoruz, ocaktaki yağ eridikten sonra altını kısıp içine un katalım. Fakat un kattıktan sonra sürekli karıştıralım yoksa un topak topak olur. Un kavrulunca tencereyi ocaktan alıp birkaç dakika dinlendirelim. Sütümüzü kaynatalım ve kaynar sütü yavaşça tencereye dökerken aynı zamanda çırpalım. Sonra tencereyi tekrar ocağa koyup bu şekilde beşamel sosu kaynatalım, 10 dakika kadar ocakta kalması yeterli oluyor. Dilerseniz sütü ekledikten sonra içerisine çok hafif tuz ve karabiber dökebilirsiniz. Kaynarken de karıştırmayı unutmayın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder